Vi søker teknisk rådgiver/kundekonsulent

Vi søker teknisk rådgiver/kundekonsulent

Selvaag Bolig ASA er et børsnotert boligutviklingsselskap som styrer hele verdikjeden fra kjøp av tomt til salg av nøkkelferdige boliger. Selskapet har til enhver tid flere tusen boliger under utvikling, og fokuserer på store utviklingsprosjekter i vekstområdene i og rundt Stor-Oslo, Bergen, Stavanger, Trondheim og Stockholm. Selvaag Bolig viderefører Selvaags 70 år lange historie og erfaring, og har et bredt utvalg boligtyper. Selskapet har 90 ansatte, hovedkontor på Ullern i Oslo og regionskontorer i Tønsberg, Follo, Bergen, Trondheim, Stavanger og Stockholm.

Til vårt kundesenter søker vi etter:

Teknisk rådgiver/kundekonsulent

Vi søker etter deg som har erfaring fra byggebransjen, gjerne med erfaring med taksering, kontroll og oppfølging.. Det er avgjørende at du har god teknisk forståelse og at du trives med å håndtere reklamasjoner. Stillingen innebærer en del skriftlig saksbehandling på PC.

Du trives i et hektisk og dynamisk arbeidsmiljø, er en lagspiller og har et brennende engasjement for å skape gode kundeopplevelser.

Kundesenteret i Selvaag Bolig har ansvar for oppfølging av kundene fra de har signert kjøpekontrakt og til utløpt reklamasjonstid. Som teknisk rådgiver vil du jobbe med oppfølging av byggetekniske problemstillinger og reklamasjoner, gjennom tett kontakt med kundene, prosjektgruppen, entreprenører og leverandører. Stillingen rapporterer til leder for kundesenteret.

Sentrale oppgaver vil være:

  • Behandle, videreformidle og følge opp reklamasjoner fra kundene overfor entreprenørene og andre samarbeidspartnere.
  • Avdelingens fagressurs for håndtering av komplekse reklamasjoner som krever byggeteknisk ekspertise og vurderinger.
  • Bidra til erfaringsoverføring internt støtte kollegaer på kundesenteret i tekniske spørsmål.
  • Bidra til erfaringsoverføring mot prosjektavdelingen for fremtidig heving av kvalitet i prosjektutviklingen.

Kvalifikasjoner:

  • Teknisk fagskole, takstmann eller tilsvarende. Relevant erfaring kan kompensere for krav om utdannelse.
  • Erfaring fra tilsvarende virksomhet innen bolig-/byggebransjen.
  • God kjennskap til tekniske forskrifter, Norsk Standard og utførelseskrav.
  • God skriftlig og muntlig formidlingsevne.
  • Kunne kommunisere og uttrykke deg tilfredsstillende på engelsk.
  • Erfaring med bruk av CRM system, fortrinnsvis SuperOffice, er en fordel.

Personlige egenskaper

  • Du er strukturert og holder tidsfrister.
  • Du er positiv og løsningsorientert.
  • Du er en tålmodig.
  • Du håndterer å ha mange baller i luften samtidig.
  • Du er fleksibel og har gode samarbeidsevner.
  • Du kan jobbe selvstendig.

Vi kan tilby:

  • Fremoverlent og kommersielt orientert selskap med korte og effektive beslutningsveier.Godt samarbeid på tvers av fagmiljøer.
  • Gode betingelser og forsikringsordninger.
  • Aksjespareprogram.
  • Subsidiert treningstilbud.
  • Firmahytte.
  • Svært godt arbeidsmiljø. Selvaag Bolig er sertifisert som «Great Place To Work» av Great Place to Work Institute.

For ytterligere informasjon om stillingen kontakt leder av kundesenteret i Selvaag Bolig, Mona Hagejordet epost: mh@selvaagbolig.no, mobil: 934 94 514.

Søknad sendes til HR-leder Monica W. Eriksson epost: mwe@selvaagbolig.no så raskt som mulig. Vi behandler søknader fortløpende.

Søknader og CV blir behandlet i henhold til GDPR. 

Arbeidssted: Silurveien 2, Oslo.

Tilbake