Fornøyde boligkjøpere i 2017

Fornøyde boligkjøpere i 2017

Scroll for å lese mer

Fornøyde boligkjøpere i 2017

Selvaag Bolig kom på andreplass av landets utbyggere, i kåringen av de mest fornøyde kundene i 2017. Dette kommer frem av en landsdekkende kundetilfredshetsmåling blant nyboligkjøpere, gjennomført av Prognosesenteret. Vi er stolte, sier administrerende direktør i Selvaag Bolig, Baard Schumann.

Selvaag Boligs kjøpere ga boligene sine en gjennomsnittlig poengsum på 79 av 100. Til sammenligning er gjennomsnittet for Norge 73 av 100. Utbyggeren Backe Prosjekt vant årets kåring med 81 av 100 poeng.

Det er Prognosesenteret som utfører målingen. Målingen skjer i to faser, ved overlevering av boligen og i forbindelse med ettårsbefaring, og fanger således opp hele kundeopplevelsen fra kjøp av bolig til kunden har overtatt og bodd i boligen en tid.

–  Å kjøpe egen bolig er den største investeringen mange gjør i løpet av livet. Det er derfor svært viktig for oss at de som kjøper bolig av oss er fornøyd. Vi er svært takknemlige og ydmyke for denne utmerkelsen og lover at vi skal fortsette å bygge gode boliger og strekke oss langt for å gjøre kundene våre fornøyd. Vi kan aldri bli gode nok på dette og vi har fortsatt utfordringer og mye å gå på. Her kan vi ikke hvile på laurbærene, sier Schumann

Selvaag Bolig markerte seg også i kåringen av enkeltprosjekter med de mest tilfredse kundene. Tre av Selvaag Boligs boligprosjekter vant frem blant de 10 beste boligprosjektene i landet:
2. plass gikk til Løren Stasjon (Oslo), 4. plass til Moss Glassverk (Moss) og 9. plass til Nybyen Økern (Oslo).

Tilbake